TV-gruppen

Vill du vara med och göra TV?

Kontakta ansvarig utgivare Åke Askensten: ake.askensten@comhem.se08-673 20 13 | 070-171 48 46.

Tablå MP-TV

Programmen sänds i Öppna Kanalen via Com Hem, Telia och Sappa i Stockholms och Södermanlands län. För den som har DIGITALBOX hos Com Hem är det kanalplats 450, nr 500 hos Telia, nr 20 hos Sappa, nr 299 hos Canal Digital och Bredbandsbolaget. Programmen kan samtidigt ses på Internet: https://oksplay.solidtango.com/

Torsdag 25 maj 20.30-21.00:  Birger Schlaug om ett glas vatten. Är en bättre värld möjlig. Storkökens problematik. Revirtänkande. Stadsdelen Gud glömde.

Fredag 26 maj 18.30–19.00: Vårt vatten – hur står det till? Fler gågator. Djurplågeri. Långholmen – den gröna fängelseön.

Lördag 27 maj 16.00–16.30: Hur skyddar vi vårt dricksvatten? Nobel Center får kritik. Göran Perssons rödgröna eftertankar.

Söndag 28 maj 18.30–19.00: Hur klara lagringen av det farliga atomavfallet? (Del 1). Ångtågsresa mot Roslagen. Bilar i grönområden.

Måndag 29 maj 18.30–19.00: Kärnkraftens farliga avfall (del 2). MP vill bygga parkstad på Bromma.

Tisdag 30 maj 18.30–19.00: Viktigt för våra pensionärer. Sverige efter klimatavtalet.

Torsdag 1 juni 20.30-21.00: Handelsavtal ger storbolag mer makt. Långholmen – den gröna fängelseön. Sverige efter Parisavtalet.

För dagarna därefter är tablån inte klar men det är samma sändningstider som ovan.

En del program kan ses på Youtube – sök på Askensten (enklast) eller Miljöpartiet.