TV-gruppen

Vill du vara med och göra TV?

Kontakta ansvarig utgivare Åke Askensten: ake.askensten@comhem.se08-673 20 13 | 070-171 48 46.

Tablå MP-TV

Programmen sänds i Öppna Kanalen via Com Hem, Telia och Sappa i Stockholms och Södermanlands län. För den som har DIGITALBOX hos Com Hem är det kanalplats 450, nr 500 hos Telia, nr 20 hos Sappa, nr 299 hos Canal Digital och Bredbandsbolaget. Programmen kan samtidigt ses på Internet: https://oksplay.solidtango.com/

Torsdag 22 juni 20.30–21.00: Handdelsavtal bäddar för storbolagen. Sveige efter Parisatalet.
Fredag 23 juni 18.30-19.00: Kan Agenda 2030 rädda världen? Från snöhög till fågelsjö. Djurplågeri. Ovanlig Södergård.
Lördag 24 juni 16.00–16.30: Fler gågator. Olyckstrappan. Från snöhög till fågelsjö. Rikare än någonsin.
Söndag 25 juni 18.30-19.00: Promenad i Nationalstadsparken. Grönska kan halvera de farliga partiklarna. Vacker utsikt från Monteliusvägen. Schlaug om ett glas vatten.

Måndag 26 juni 18.30-19.00: Så ska city förbättras. Med båt över Riddarfjärden. Vattenhotet mot Stockholm. Olyckstrappan.

Tisdag 27 juni 18.30-19.00: Är äldre mindre värda? En bättre värld. Cykelpromenader.
Torsdag 29 juni 20.30–21.00: Sverige efter Parisavtalet. En ohotad park. Kackel i asfaltsdjungeln. Farlig korsning.

För dagarna därefter är tablån inte klar men det är samma sändningstider som ovan.

En del program kan ses på Youtube – sök på Askensten (enklast) eller Miljöpartiet.