TV-gruppen

Vill du vara med och göra TV?

Kontakta ansvarig utgivare Åke Askensten: ake.askensten@comhem.se08-673 20 13 | 070-171 48 46.

Tablå MP-TV

Programmen sänds i Öppna Kanalen via Com Hem, Telia och Sappa i Stockholms och Södermanlands län. För den som har DIGITALBOX hos Com Hem är det kanalplats 450, nr 500 hos Telia, nr 20 hos Sappa, nr 299 hos Canal Digital och Bredbandsbolaget. Programmen kan samtidigt ses på Internet: https://oksplay.solidtango.com/

Torsdag 13 april 20.30-21.00: Tegnérlunden – inte bara Strindberg. Vad gjorde fåglarna? Sossarnas verklige nytänkare.

Fredag 14  april 18.30–19.00: Bilfri dag. Ohotad park. Bostadsbrist – men i city byggs kontor. Vattenhotet mot Stockholm. Glöm inte Dawit!

Lördag 15 april 16.00–16.30: Graffiti på Odenplan. Känslor i konsten. Långholmen – den gröna fängelseön. Livsfarligt vatten – intervju med prof Bo-Göran Hellers.

Söndag 16 april 18.30–19.00: Äldre mindre värda? Är en bättre värld möjlig? Cykelpromenader.

Måndag 17 april 18.30–19.00: Vi tar båten över Riddarfjärden. Problematiska handelsavtal. Vad händer i stockholmstrafiken? Den grymma sälslakten.

Tisdag 18 april 18.30–19.00: Nobelhuset får kritik. Handelsavtal ger storbolagen mer makt. Stockholms trafikframtid.

Torsdag 20 april  20.30-21.00: Österleden på gång – igen. Hopplösa förpackningar. Regnskogen skövlas. MP vill bygga på flygplats.

För dagarna därefter är tablån inte klar men det är samma sändningstider som ovan.

En del program kan ses på Youtube – sök på Askensten (enklast) eller Miljöpartiet.